Βελτιώνοντας το Search για τα επόμενα 20 χρόνια
Στην πόλη όπου μεγάλωσα, στην Ινδία, υπήρχε μια καλή βιβλιοθήκη – του Βρετανικού Συμβουλίου. Για τα δυτικά πρότυπα θα την έλεγε κάποιος μέτρια, ενώ για να πάω εκεί έπρεπε να αλλάξω δύο λεωφορεία. Παρόλα αυτά ήμουν τυχερός, γιατί υπήρχαν πολλά περισσότερα παιδιά, που δεν είχαν καθόλου πρόσβαση σε πληροφορίες – όπως είχα εγώ. Η δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες ήταν, τελικά, εκείνη που άλλαξε τη ζωή μου, οδηγώντας με στις Η.Π.Α. για να σπουδάσω Πληροφορική και προσφέροντάς μου τεράστιες δυνατότητες, που δεν θα είχα χωρίς τις σπουδές αυτές.
Η Βιβλιοθήκη του Βρετανικού Συμβουλίου στην πόλη όπου γεννήθηκα
Όταν, πριν από 20 χρόνια, ξεκίνησε η Google, η αποστολή μας ήταν να οργανώσουμε τις πληροφορίες του κόσμου και να τις κάνουμε παγκοσμίως προσβάσιμες και χρήσιμες. Αυτό, τότε, φαινόταν σαν ένα απίστευτα φιλόδοξο σχέδιο – ακόμη και αν αναλογιστούμε, ότι το 1998, το Διαδίκτυο περιλάμβανε μόλις 25 εκατομμύρια σελίδες (περίπου, δηλαδή, όσες περιλαμβάνουν τα βιβλία μιας μικρής βιβλιοθήκης).
Σήμερα, το ευρετήριό μας περιλαμβάνει εκατοντάδες δισεκατομμύρια σελίδες – δηλαδή, περισσότερες πληροφορίες από όσες θα μπορούσαν να χωρέσουν όλες οι βιβλιοθήκες του κόσμου μαζί. Έχουμε μεγαλώσει τόσο, ώστε να εξυπηρετούμε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας το Search σε περισσότερες από 150 γλώσσες και σε πάνω από 190 χώρες.
Μέσα από όλα αυτά, έχουμε παραμείνει επικεντρωμένοι στην αποστολή μας. Στην πραγματικότητα, ο πυρήνας των υπηρεσιών μας, από τότε που ξεκινήσαμε έως και σήμερα δεν έχει μεταβληθεί: παρέχουμε όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση στις πληροφορίες. Και ενώ, σε ό, τι αφορά στην τεχνολογία και στις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα , οι βασικές αρχές του Search παραμένουν οι ίδιες.
Πρώτα απ ‘όλα, εστιάζουμε στον χρήστη. Ανεξάρτητα από το αν ψάχνετε για συνταγές, θέματα εξετάσεων ή για το πού ψηφίζετε, εμείς θα φροντίζουμε να εξυπηρετήσουμε τις συγκεκριμένες ανάγκες σας παρέχοντας τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Προσπαθούμε να σας προσφέρουμε τις πιο συναφείς, υψηλής ποιότητας πληροφορίες, όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Αυτό κάναμε και όταν ξεκίνησε η Google, με τον αλγόριθμο Page Rank – τη βασική τεχνολογία του Search. Το ίδιο κάνουμε και σήμερα.
Βλέπουμε δισεκατομμύρια ερωτήματα κάθε μέρα, από τα οποία δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ πριν το 15%. Σε μια τέτοια κλίμακα, ο μόνος τρόπος για να λειτουργεί αποτελεσματικά το Search είναι μέσω μιας αλγοριθμικής προσέγγισης. Αυτή μας επιτρέπει να λύσουμε, όχι μόνο όλες τις απορίες που τέθηκαν χθές, αλλά και αυτές που δεν μπορούμε να προβλέψουμε ότι θα τεθούν αύριο.
Τέλος, ελέγχουμε εξονυχιστικά κάθε αλλαγή που κάνουμε. Βασικό στοιχείο των ελέγχων αυτών είναι ο οδηγός αξιολόγησης που ορίζει τους στόχους αναζήτησης και ο οποίος είναι ανοιχτός σε όλους. Κάθε αλλαγή στο Search αξιολογείται μέσω δοκιμών, καθώς και από χρήστες του οδηγού. Μόνο την περασμένη χρονιά πραγματοποιήσαμε, πάνω από 200.000 δοκιμές, που οδήγησαν σε 2.400 αλλαγές στο Search. Γι’ αυτό, το Search θα σας εξυπηρετήσει καλύτερα σήμερα απ’ ότι χθες και αύριο ακόμα καλύτερα.
Με αφορμή τα 20ά γενέθλια της Google, ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια πρώτη ματιά από το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του Search και από το πώς εργαζόμαστε για να κάνουμε τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες για τους ανθρώπους παντού. Το νέο αυτό κεφάλαιο καθορίζεται από τρεις θεμελιώδεις μεταβολές ως προς το πώς σκεφτόμαστε το Search:
Η μετάβαση από τις απαντήσεις στα ταξίδια: Για να σας βοηθήσουμε να συνεχίσετε τις εργασίες σας από εκεί όπου τις είχατε αφήσει και να αποκτήσετε νέα ενδιαφέροντα και χόμπι, εισάγουμε στο Search νέες δυνατότητες που καλύπτουν τις διαρκείς ανάγκες σας για πληροφόρηση.
Η μετάβαση από τα ερωτήματα στην παροχή ενός τρόπου να έχετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε χωρίς ερωτήματα: Μπορούμε πλέον να σας παρέχουμε πληροφορίες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά σας, ακόμη και όταν δεν έχετε στο μυαλό σας συγκεκριμένο ερώτημα.
Kαι η μετάβαση από το απλό κείμενο σε έναν πιο οπτικοποιημένο τρόπο αναζήτησης πληροφοριών: Ανεβάζουμε περισσότερο οπτικό περιεχόμενο στο Search και επανασχεδιάζουμε ριζικά το Google Images για να σας βοηθήσουμε να βρίσκετε πιο εύκολα τις πληροφορίες που θέλετε.
Πίσω από κάθε μία από αυτές τις μεταβολές είναι η πρόοδος που έχουμε κάνει στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ), βελτιώνοντας την ικανότητά μας να κατανοούμε τη γλώσσα με τρόπους που δεν ήταν εφικτοί όταν ξεκίνησε η Google. Αυτό είναι απίστευτα συναρπαστικό, δεδομένου ότι, πριν από 20 και πλέον χρόνια, που διδασκόμουν τα περί νευρωνικών δικτύων στο σχολείο, έβλεπα ότι δεν λειτουργούσαν και τόσο καλά!
πηγη:techgear